Mobilna strona restauracji to dziś konieczność!

Mobilna strona internetowa restauracji

Fot. fotolia.com

Niemal połowa Polaków powyżej piętnastego roku życia posiada smartfona, a co dziesiąta używa tabletu. Czy to ma znaczenie dla Twojej restauracji? Oczywiście! Pod koniec stycznia tego roku Google poinformował właścicieli stron internetowych o konieczności dostosowania ich witryn do użytkowania na urządzeniach mobilnych. Ma to związek ze zmianami w rankingu wyszukiwania prezentowanym na urządzeniach mobilnych. Dlatego mobilna strona internetowa restauracji to dziś absolutna konieczność

Mobilna strona internetowa restauracji. O co tyle hałasu?

Jeśli stronę internetową naszej firmy projektowaliśmy kilka lat temu, to raczej na pewno wtedy jeszcze nie myśleliśmy o tym żeby dobrze się wyświetlała na smartfonach, tabletach itp. To właśnie powód, dla którego google pisze do nas o niedostosowaniu naszych witryn do urządzeń mobilnych. Obok samych informacji o tym co w tych stronach nie działa, otrzymujemy także poradnik o dostosowaniu stron do urządzeń przenośnych, w którym możemy sprawdzić swoją witrynę: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Przeczytaj także: Zbuduj własną bazę klientów. Opłaci się!

Google bowiem w trakcie weryfikacji pod kątem mobilności, wskazuje konkretne problemy wraz z liczbą podstron, których one dotyczą. Wymienia tu między innymi: za mały rozmiar czcionek, zawartość niedostosowaną do okien mobilnych przeglądarek (przewijanie poziome), obecność flash’a, umieszczenie elementów dotykowych zbyt blisko siebie oraz stała szerokość okna roboczego. Takie szczegółowe wytknięcie błędów pokazuje, że w niedalekiej przyszłości problemy mogą mieć również witryny, które wersję mobilną posiadają, ale jest ona niestarannie wykonana.

Co taka weryfikacja przez Google oznacza dla posiadacza niemobilnej strony www?

Sprawa mobilności witryn jest o tyle ważna, że w przyszłości Google może nie pokazywać stron niedostosowanych do urządzeń przenośnych w wynikach wyszukiwania. Pewnie nie stanie się tak od razu, ale skoro komunikat o niemobilności pojawia się w sekcji wiadomości, to sugeruje nam, co należy zrobić aby wszystko działało jak należy. Google od jakiegoś czasu daje też znać użytkownikom narzędzi dla webmasterów, że warto pomyśleć również o kwestii użyteczności czy też szybkości wczytywania się witryny. Wyszukiwarka bowiem, rozpoznaje czy tekst wyświetla się powyżej czy poniżej linii przewijania oraz czy treść widoczna jest od razu. Skoro takie elementy mają wpływ na ranking witryn w wynikach ogólnych, to z pewnością mobilność lub nie, będzie miała.

Przeczytaj także: Jak poznać opinie klientów o Twojej restauracji?

Jeśli nie chcemy aby nasza dobrze wypozycjonowana strona spadła w mobilnych wynikach wyszukiwania na szary koniec, lepiej wcześniej zainwestować i przystosować ją do wymogów największej wyszukiwarki internetowej.

Mobilna strona internetowa restauracji to w dzisiejszych czasach must have, dlatego jeśli po przeczytaniu tego tekstu postanowisz zadbać o stronę swojego biznesu, wraz z zespołem gastroidee.pl pomożemy ją zaprojektować oraz wdrożyć. Napisz do nas na hello@gastroidee.pl!

Artykuł pochodzi z bloga marketingwgastronomii.pl