Za nami 6. edycja Targów FOOD-to-GO

Organizatorzy Targów Wyposażenia i Produktów dla Gastronomii FOOD-to-GO ponownie udowodnili, że nie boją się nowych wyzwań i kolejny raz podbili serca pomorskich restauratorów, cukierników i piekarzy. Wszystko to za sprawą ciekawej oferty prezentowanej na stoiskach Wystawców, bogatego programu towarzyszącego oraz dwudniowego show kulinarnego z udziałem autorytetów świata gastronomii i cukiernictwa.

Targi FOOD-to-GO z roku na rok rosną w siłę. Podczas dwóch dni można było zapoznać się z ofertą ponad 100 firm, które odwiedziło blisko 2700 gości. Wśród produktów oferowanych na stoiskach nie zabrakło innowacyjnych rozwiązań. Interaktywny stół do zamawiania posiłków bez udziału kelnera, saturator do soków, który wykorzystuje system stosowany przez NASA w statkach kosmicznych, bambusowe naczynia, to tylko jedne z wielu nowości, które pojawiły się na Targach FOOD-to-GO. Ponadto można było przetestować szereg maszyn i urządzeń tj.: piece konwekcyjno-parowe, urządzenia grzewcze i chłodnicze, wielofunkcyjne roboty kuchenne, mobilne piece opalane drewnem, tak niezbędne w restauracjach, czy pizzeriach. 

Nowością tegorocznej edycji była Strefa Inteligentna Restauracja. To właśnie tu prezentowane były inteligentne rozwiązania dla lokali gastronomicznych – innowacje, które nadal stanowią nowość na polskim rynku. Strefa cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem zarówno gości targów jak również mediów, które licznie odwiedziły targi. Prezentacje w ramach strefy workShops poprowadziły m.in. takie firmy jak.: UpMenu, która opowiedziała o nowoczesnych narzędziach marketingowych dla gastronomii, a firma Inclever, zaprezentowała inteligentny system GOPOS dla gastronomii. Dzięki formie MOOD Polska słuchacze dowiedzieli się czym jest marketing sensoryczny i jak wpływa on na wzrost sprzedaży. Na pytanie „jak sprawnie obsłużyć gościa w restauracji?” odpowiedziała podczas prezentacji firma SOFTECH. W świat urządzeń mobilnych, tak niezbędnych w interaktywnej restauracji, przeniosła zebranych firma Global-Lab. 

Mocną stroną Targów FOOD-to-GO był program towarzyszący. Również w tym roku organizatorzy zaprosili do współpracy cenionych w branży ekspertów. Pokazy i prezentacje poprowadzili m.in.: charyzmatyczny Charles Daigneault, finalista programu „MasterChef”, który podpowiedział zebranym restauratorom jak smacznie przygotować m.in. tatara z przegrzebków. Podczas targów Charles Daigneault podpisywał również swoją książkę „Imprezownik kulinarny”. O „słodkie inspiracje” zadbali mistrzowie cukiernictwa. Krzysztof Trzópek w ramach strefy Prezentacji i Warsztatów zaprezentował sposoby dekorowania tortów, natomiast Tomasz Deker zabrał gości targów w świat słodkich uniesień i oczarował serwowanymi deserami monoporcyjnymi. Targi FOOD-to-GO odwiedziła również Małgorzata Weber, Mistrzyni Karmelarstwa Artystycznego, która zaprezentowała najnowszy trend mody cateringowej w serwowaniu deserów i przekąsek, czyli SHOT TO GO. Podczas Tłustego Czwartku, który zbiegł się w czasie z drugim dniem Targów FOOD-to-GO, nie mogło zabraknąć tego co najważniejsze, czyli samych pączków. Zadbali o to Jola Słoma i Mirkiem Trymbulak z Atelier Smaku, którzy przygotowali warsztaty wypieków pączków bezglutenowych, natomiast gospodynie ze Stowarzyszenia Kobiet Zgorzałego, pokazały tradycyjne sposoby wypiekania faworków. 

Podczas minionej edycji nie zabrakło docenionych w poprzednich latach stref tematycznych: Bezglutenowej oraz Deserowych Inspiracji. Dzięki współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej, ponownie uzyskaliśmy odpowiedź na pytania jak przygotować punkt gastronomiczny do wprowadzenia karty dań bezglutenowych. W strefie Deserowych Inspiracji na gości targów czekała szeroka oferta kaw, herbat, ekspresów do kawy oraz wszelkich dodatków niezbędnych do powstania aromatycznego i niezapomnianego smaku. 

Kolejne Targi FOOD-to-GO odbędą się w dniach 8-9 lutego 2017 r. Co nowego przewidują organizatorzy? Tego dowiemy się już niebawem. Szczegóły na stronie www.foodtogo.pl

Organizator:

Targi w Krakowie Sp. z o.o.
ul. Galicyjska 9, 31-586 Kraków
www.targi.krakow.pl

Kontakt:
Katarzyna Gościańska
Specjalista ds. Marketingu
Tel: +48 12 651 95 23
Kom: +48 510 134 219
goscianska@targi.krakow.pl